Princip for

Understøttende undervisning (USUtid)

 

Vedtaget den:

07.04.15

 

Sidst revideret den:

 

 

 

 

Målgruppe

 

 

Elever, ansatte og forældre

 

 

 

 

Formål

 

 

USU bidrager til:

  • at øge alle elevers læring
  • at mindske den sociale arvs negative virkning
  • at sikre trivsel i og omkring skolen for elever  
  • at styrke forældreopbakningen

 

 

 

 

 

 

Kort principbeskrivelse

 

 

Usu bidrager til:

  • at skabe sammenhæng mellem teori og praksis
  • social træning
  • at lære at lære
  • at skabe en ”vi-følelse” i forhold til skolen
  • samfundsorientering
  • at være studieforberedende
  • differentierede fagtilbud (holddeling) og bevægelse tænkes ind
  • USU understøttes af et højt informationsniveau til/inddragelse af forældre
  • USUtimer læses hovedsagelig af teamet.

 

 

 

 

 

 

 

 

Information

 

 

Bestyrelsens langsigtede strategi: Bestyrelsen ønsker at arbejde hen mod en skole, hvor undervisningen ikke baseres på hjemmearbejde.

Denne skolehverdag indføres, når de nødvendige forudsætninger er etableret:

 

  1. Ugeplanerne laves, så forældre kan følge indholdet i skoledagen.
  2. Der arbejdes på hele skolen/i alle årgange med målstyret læring
  3. Elevplanen er et aktivt og dynamisk redskab for alle
  4. Andre typer af fordybelsesopgaver er afprøvet (Familieopgaver – studieopgaver.)
  5. Forældreinformationen skal være høj, inden den endelige gennemførelse

 

 

 

Evaluering