Retningslinje i forbindelse med :

Kommunikation

 

 

Vedtaget den:

 

Marts 2016 i MEDudvalg

 

Sidst revideret den:

 

 

 

 

Målgruppe

 

 

                   Ansatte, elever og forældre

 

 

 

Formål

 

 

Mål: Via god kommunikation at skabe gode relationer

 

 

 

Kernebegreber i dokumentet

 

Anerkendende tilgang

Konkret indhold

  1. Vi har en anerkendende tilgang, da vi er en værdibasseret skole i forhold til vores kommunikation.
  2. På intra er alle lærere/pædagoger forpligtede på at lægge årsplan, aktivitetsplan, ugeplan og lektier ud. Educa overtager noget af dette. Informationsniveauet skal give mening for alle parter.
  3. Forældrene er forpligtede til at holde sig ajour på intra.
  4. Alle team skal drøfte, hvordan de vil bruge intra og hvordan teamet ønsker at deres kommunikations”politik” skal være. Teamet skal melde det ud til forældrene –afstemme forventninger.
  5. Facebook mm.: De offentlige sociale medier skal ikke bruges i et arbejdsrelateret formål. Den enkelte lærer bør være meget opmærksom på, hvordan han/hun bruger Facebook mm.. Man bør ikke være venner med sine elever på de sociale medier.
  6. Vi taler med hinanden og ikke om hinanden, inden udfordringen bringes videre til ledelsen. Hvis medarbejderne ikke selv kan gå til kollegaen, kan medarbejderne blive guidet af ledelsen.

 

Dokumentation

På intra lægges årsplan, aktivitetsplan, ugeplan og lektier ud.

 

 

 

 

 

 

Information Retningslinjer lægges på skoleporten

 

 

Retningslinjer lægges på skoleporten

 

 

 

Evaluering

 

 

Løbende